Alhamdulillah! Praise to Allah...

Daisypath Happy Birthday tickers


Monday, December 10, 2012

Aktiviti Disember


Bismillahirrahmannirrahim

Memandangkan pembaca blog ini sudah tahu bahawa saya sudah selesai menjawab SPM. Pasti pembaca tertanya-tanya, apa aktiviti yang akan saya buat sementara menunggu keputusan SPM.

Alhamdulillah, untuk bulan disember ini, cuti saya agak bermakna kerana ada aktiviti yang saya boleh buat dan tidaklah membazir masa.

Pertama,


Kelas Al-Quran

Saya ditawarkan oleh seorang kawan saya bernama Ijam yang merupakan bekas pelajar Maahad Al-Manar untuk menjadi guru Al-Quran bagi kanak-kanak dan remaja dari 10 Disember sehingga 21 Disember. Memang tidak sia-sia dia ajak saya. Boleh juga saya kuatkan balik hafalan Al-Quran. Di samping itu, saya boleh bantu kanak-kanak untuk mencintai Al-Quran dan mendekatkan diri kepada Allah. Semoga Allah memberkati mereka semua.

Ameen.

Kedua,


Kelas memandu

Lepasan SPM dan kelas memandu memang tidak dapat dipisahkan. Jadi, saya memang sedang menunggu untuk kelas yang seterusnya.. Tidak sabar untuk saya ambil ujian memandu dan dapat lesen P dan saya boleh jalan merata-rata selepas itu.

Ketiga,


Graduation Day 2012

Ini memang acara yang saya paling tunggu. Tidak sabar saya mahu pakai robe sebab semasa saya tadika atau sekolah rendah tidak pernah pakai robe.

Iitulah program untuk bulan Disember ini.

Post a Comment