Alhamdulillah! Praise to Allah...

Daisypath Happy Birthday tickers


Thursday, December 13, 2012

Warkah Cinta

Bismillahirrahmannirrahim

Assalamualaikum... Untuk post yang kali ini, saya mahu cerita tentang drama yang sedang panas di TV Alhijrah "Segalanya bermula di sini" (Tiba-tiba letak slogan pula xD) iaitu drama Warkah Cinta



Cerita ini sudah 10 episod ditayangkan. Cerita ini sudah mula sebelum saya SPM dan ketika SPM, saya ada menonton juga cerita ini.

Asalnya, drama ini merupakan novel yang pernah saya baca ketika saya berada di tingkatan satu iaitu  Warkah Cinta Berbau Syurga  yang ditulis oleh Ustaz A.Ubaidillah Alias. Jalan ceritanya memang menarik.

Berbalik kepada drama ini, pelakonnya terdiri daripada pelakon utama iaitu Imam Muda Nazrul dan Heliza Helmi. Selain itu, semuanya pelakon baharu tetapi sangat berbakat. Gambar perempuan berpurdah itu, bukan Diana Amir. Itu pelakon baharu yang bernama Amira Rosli.

Cerita pula tentang novel, sudah dua kali kaver novel ditukar iaitu:-

Cetakan pertama


Cetakan kedua dan ketiga


Cetakan keempat(Bakal)


Cetakan keempat bakal berada di pasaran dalam akhir bulan Disember ini.

Saya akan beli yang ini walaupun sudah ada cetakan pertama sebab kata Ustaz Ubaidillah, ada pertambahan dalam novel beliau. Harga pun lebih mahal sedikit.
Post a Comment